الفصل السابع
فاق ونظر بـ جواره فكانت هناك فتاه نائمه وظهرها العاري له تذكر سهرته ونهايتها باحدي العاهرات معه بالسرير اعتدل وجلس ع جانب السرير ثم قام ودلف الى الحمام الملحق بغرفته.
خرج بعد ان انتها وارتدا ملابس اخري غير المبعثره بالغرفه . وقف امام المرأه كى يمشط شعره الذي وضح عليه الشيب من سنه . تملمت تلك الفتاه وقامت اعتدلت بجلستها وسحبت الغطاء تداري جسدها العاري به وقالت: صباح الخير ي بيبي .
نظر لها ب المرأه وابتسم بخبث: صباح النور ي بوسي يلا قومى عشان تلبسي وتمشي.
سحبت قميصه المرمى بجوارها ع الارض وارتدته وقامت واقتربت منه بدلع وقبلته وايديها تلعب بازرار قميصه العلويه: اهون عليك ي بيبى عايز تمشى وتسبنى .
ابعد حسن يدها وهو يضحك: خلاص ي بوسي مش عليا الكلام دا احنا قضينا ليله حلوه مع بعض واتبسطنا احنا الاتنين الفلوس عندك ع الكومودينو انسي الحوار الا انتى عايزاه كله .
زفرت بحنق وأخذت ثيابها الملقاه ع الارض واتجهت الى الحمام واغلقت الباب بقوه.
اتجه حسن الى الكومودينو واخذ هاتفه وفتحه وجد عدت اتصالات من زيزي وصفاء الخادمه رن ع هاتف زيزي كى يعلم ماذا تريد.
❄❄❄❄❄
قسم الشرطة.
تجلس زيزى مقابل نور امام مكتب وكيل النيابه وهو يحقق معهم شعرت باهتزاز هاتفها يعلن عن اتصال حسن بها لم تستطيع ان ترد عليه.
❄❄❄❄❄
استغرب حسن من عدم رد زيزى عليه بعد محاولات كثير قرر ان يكلم صفاء يعلم منها ما حدث .
حسن: ايوه ي صفاء خير زيزي هانم فين.
صفاء:........
حسن: طب المتر صلاح معاهم .
صفاء:.........
حسن: طب خلاص انا هتصرف . ثم اغلق الخط وزفر بضيق وقال: معتش ورايا الا مشاكلك انتى وبنتك ي زيزى .
خرجت بوسي من الحمام وهى تحاول معه مره اخري بالدلع حتى تستفيد منه وفلوسه. قرر حسن التجاوب معها وقال مع نفسه : تولع زيزى وبنتها اظبط نفسي الاول وبعدين احل مشكلهم الا مش بتخلص . ثم سحب بوسي باحضانه وقبلها بقوه.
❄❄❄❄❄
فيلا احمد الابراهيمي.
فاقت ع دقات الباب اعتدلت وردت بنعاس : ايوه ادخلى ي داده.
فتح شادي الباب ودلف راءها نائمه بالاسدال والمصحف بجوارها اقترب منها وجلس امامها وقبل رأسها بحنان اخ : صباح الخير ي حبيبتي احسن دلوقتي.
امأت وعد بابتسامة باهته: صباح النور انا الحمدلله.
شادى: طب ايه الا نايمك بالاسدال .
وعد: مرتحتش الا لما صليت وقرأت القرأن هى ساعه كام.
شادي: الساعه 8 يلا قومى غيري وانزلى عشان نفطر مع بعض قبل ما اروح الجامعه عشان عندي محاضره س 9.
امأت وعد بابتسامة وقامت واتجهت الى الحمام الملحق بغرفتها.
تنهد شادي بضيق وقال: انا اسف ي وعد مش عارف هتستحملى لامتى بس انا عمري ما هسيبك وهفضل ف ضهرك طول عمري .
❄❄❄❄❄
نزل واتجه الى المطبخ ونده ع داده صفيه.
شادى: داده صفيه ي داده .
اتجهت له مسرعه : نعم ي بنى تأمر بحاجه.
شادى : اه ي داده ممكن تحضري الفطار بسرعه عشان افطر مع وعد قبل ما اخرج.
داده صفيه: حاضر وثوانى والفطار يكون جاهز.
امأ لها بابتسامة وتركها وخرج ينتظر نزول وعد.
❄❄❄❄❄
شركة التهامى .
دلف الى مكتبه والغضب يتطاير من عينه دلفت وراءه السكرتيره بخوف فلا احد يستطيع ان يتحدث معه ف غضبه وهى تخاف ان تخسر وظيفتها ان اخطأت الان امامه .
جاسر وهو يجلس وراء مكتبه بغضب وصاح بصوت عالى : اطلبي ليا المتر ياسر بسرعه تقولى له لما مجاش ف ظرف 5د يعرف ان هو مطرود ومشوفش وشه تانى سامعه.
حركت رأسه بالموافقة بخوف وقالت ثم هرولت للخارج: حاضر ي فندم .
ارجع ظهره للخلف يجلس ع كرسيه باريحه وزفر وظل يفكر .
❄❄❄❄❄
عرف محمد عن حضور صديقه للشركه وانه ف اشد غضبه خرج مسرعا متجه الى مكتبه فتح الباب ودلف وجلس امام مكتبه وقال: ف ايه ي جاسر اهدى انت جاى شايط ف الموظفين ليه هم ذنبهم ايه.
اهدر جاسر بغضب: وانا ذنب اخويا ايه يبعد عننا شهرين وبردو لسه العلاج مش جايب معاه نتيجه ليه كدا دا .
محمد بمحاوله امتصاص غضب صديقه المقرب: خلاص اهدا مش انت اخدت حقه وسجنتها وكمان كلها اسبوع ويعلن حسن شوقي افلاسه .
جاسر: الا معصبنى ان هى خرجت واختها الا اتسجنت.
محمد بصدمه: خرجت ... خرجت ازاى واختها ايه هى ليها اخوات بنات.
ابتسم جاسر بتهكم وقال: ليه ااخوات دي طلع ليها اخت توأم محدش يعرف يفرقهم عن بعض بس قسماً بـ ربي ما هرحمها هى وعيلتها كلها .
محمد: اهدا بس ي جاسر . وقبل ان يكمل كلامه قاطعه ياسر بدخوله وبيده ملف .
ياسر وهو يضع الملف امام جاسر ع المكتب بخوف: اتفضل ي فندم دي كل المعلومات الا حضرتك طلبتها.
حاسر بحده: لو لقيت معلومه واحده ناقصه او غلط متلومش الا نفسك .
ياسر بخوف: ي فندم دا كل الا موجود عنها زي ما طلبت .
اشار له جاسر بيده كى يرحل خرج ياسر مسرعا واخذ نفسه بارتياح ثم ذهب .
محمد بتسأل: ملف ايه دا ي جاسر .
جاسر ببرود: دا ف معلومات عن نور الابراهيمي وعيلتها كلها لما اعرف مين الا تسجنت ومين الا خرجت .
محمد: انت عايز ايه من عيلتها ي جاسر هى الا اذتك تأذيها هى متأذيش غيرها.
جاسر بهدوء مزيف: وانا ذنب اخويا ايه يتأذي مكانى ليه يا ريت ي محمد متدخلش انت عشان منزعلش من بعض.
محمد بقلة حيله: حاضر ي صاحبى انا معاك بس عايزك تحط ف دماغك ان الا انت ناوي تأذيها ملهاش ذنب وبكرا تندم .
ثم قام وخرج من المكتب واغلقه وراءه فهو يعلم عندما يضع جاسر شخص برأسه لا يخرج منه بسهوله .
زفر جاسر بضيق ثم مسك الملف يقرأ به.
❄❄❄❄❄
فيلا احمد الابراهيمي.
انتهى شادي و وعد من تناول الفطار قام شادى واقترب من وعد وقبل رأسها وقال: انا ماشى ي وعد مش عايزه حاجه ي حبيبتى .
وعد بقلق : شادي متعرفش حصل ايه مع مامى ونور.
جلس شادي امامها يسند يقدم ع الارض وامسك يدها وقال: متفكريش ف حاجه دلوقتى انا مافيش عندي الا محاضره واحده ساعتين هخلصها واجى وبعدين نتصرف مع بعض. ثم اكمل برجاء : عشان خطري ي وعد متتصرفيش انتى لوحدك واستنينى وان شاء الله هنحلها ماشي.
ابتسمت وعد بحزن وقالت: حاضر ي شادي انا ساعات بحس ان انت الا اخويا الكبير مش انا .
قام شادي وقبل جبينها مره اخري بحنان وقال: انا ماليش غيرك ي وعد ربنا يخليكى ليا واقدر احميكى .
❄❄❄❄❄
شركة التهامى.
يجلس بمكتبه وانتها من قرأة الملف بيده وعلم كل شئ عنها كم يظن وقرر التلاعب بها ولم يتخلى عن فكرت ان تكون سجينته كما اقسم.
❄❄❄❄❄
فيلا احمد الابراهيمي.
تجلس بالجنينه امام حوض الورد وتتأمله ولكن عقلها لم يهدأ مهما كانو فهم والدتها واختها لا تستطيع ان تتركهم بالحبس مده طويله عزمت امرها ع الذهاب لهم كى تجد طريقه لتخرجهم من السجن.
❄❄❄❄❄
يتبع........
❄❄❄❄❄
رأيكم يهمنى😍 توقاعتكم للقادم 😍
ماذا خطط جاسر لكى تقع وعد بسجنه؟! .
هل ستسلم وعد لجاسر وتبقي سجينة قسمه ؟!.
تعليقات
إرسال تعليق